30 Haziran 2016 Perşembe

Vay aq

Bugün 30 haziran.
Ben 2 gün sonra Bodruma gidiyorum.
Doğduğumdan beri neredeyse her yaz bodruma gidiyorum.
İstanbul'un iyi bir semtinde yaşadım hayatım boyunca
Ve çeşitli yerlerde de evlerimiz var.
Aileme ait.
Çeşitli evcil hayvanlarım oldu.
En uzun vakit geçirdiğim 19 yaşında geçen sene ölen siyam kedisi Felix oldu.
Şimdi bir siyam kedim daha var.
Tenis oynamayı, ata binmeyi biliyorum.
Profesyonel yüzücülük geçmişim var.
Ömrüm İstanbul'un beyaz kesimlerinde geçti genel olarak.
Ve bembeyaz bir Türk'üm diyebilirim.
Ama bu bilinçsizliğe ilgisizliğe bir bahane değil bence.

Mavi minibüslere çok az bindim hayatımda.
Bizde sarı dolmuşlar var.
Eski uzatılmış 55-56 chevrolet ler kıvamında.
Toplu taşımayı belki ancak bu sene bu kadar yoğun kullanıyorum.
Üniversite hayatımda bile bu kadar çok değildi.
Metroya biniyorum.
Marmarayı ailemin ilk kullanan ferdiyim.
Metrobüse biniyorum.
Ne çılgınlıklar ne çılgınlıklar.
Ama sürekli bir insan kesmece
Şunun çantası biraz yüklü
Şu biraz hırpani.
Yani kısaca o mu patlar bu mu patlar analizi.
Bunu düşünmeden bir saniye geçmiyorsa
durum zaten ortadadır.
Sonra etrafıma bakıyorum.
Bir tek ben mi böyle düşünüyorum diye.
Yoksa hani yakalar mıyım bir kaç gözde de aynı endişeyi gibi bir umudumsu
Ama şöyle diyeyim, yani 1000 kişiye baktıysam 5 çifttir belki o gözler.
Kalanı bezgin yorgun.
Ya da inek gibi o ekranlara kitlenilmiş.
Yavru kedi videoları izleniyor.

Şimdide işte Sofuoğlu sürat denemesi yapacakmış
meşhur çok gerekli Orhan gazi köprüsünde.
Yok efendim Suriye sınırında 2 eşidli öldürülmüş
Muhtemel intihar bombacılarındanmış biri.
Bakın yani çalışıyoruz aslında hesapları...

Yani başka bir yerde whatsapp grubunda
"arkadaşlar pozitif kalın pozitif olmamız lazım ,hadi madem ben sizin havanızı değiştireyim"
kıvamında paylaşımlar.

Bir tarafta aklı uçkurundan kendinden ötesini göremeyen eskiler.

Siz bir değiştirmeyin havanızı ya
bu konuya bir kitlenin.
Bir uyanın artık.
Hani ben beyazdım aq
Hani ben kavanozda büyümüştüm.
Siz misiniz halk çocuğu.
Vay arkadaş ya...

1 yorum:

gnotlani dedi ki...

Bu güne dair ne var?