3 Ekim 2008 Cuma

iyilikten maraz doğar



iyilikten maraz doğar

iyilik yer yer uzağım yer yer yanındayım dediğim bi kavram
ama bana sorarsanız hiçkimse kosulsuz bir şekilde kendini iyi olarak kabul etmemeli tanıtmamalı..
"merhaba, ben iyiyim"
iyilik de türkçedeki bir çok kelime gibi çok yönlü bir kelime
"ben iyiyim"
ve
"ben iyiyim"
iyi olmanın göreceliliğini getiriyor benim aklıma direk
bir iyi hissetmek var
fiziki ruhi koşulsuz iyi olmak
birde çevreye karşı iyi olmak var
işte bu ikinci koldaki iyilik kavramından başlamak istiyorum:

çevreye karşı iyi olmak
iyi davranmak
iyi şeyler yapmak
iyi şeylere vesile olmak
yada bunların hepsinin aksi
yada bunların hepsinin sadece oldugunu var saymak kendini kandırmak
başlangıçtaki iyilikten maraz doğar özlü
sözümüz..
çok iyilik yaptım bu yaz
ve
az iyilik gördüm
yaşımla orantısız bir noktada buldum kendimi şuan önümde
5 seçeneğim var
dosdoğru gitmek için
bunlardan biri bende geri dönülmez yaralar açabilir benim onda önceden defalarca açtığım gibi
biri beni ya çok mutlu ya çok mutsuz edebilir, önceden denediğim gibi ama değişebilir ama kesinlikle cevremce kabul edilmez..
birini denedim..beni mutlu ve mutsuz etti şmdi mutsuz ediyor..vazgeçtim sanırım
diğeri başka birtanesiyle ilintili çok fazla kayıp vaadediyor ve kısıtlı yerler..
bir başkası bana tam uygun istediğim şeylerin hiçbiri aşırı değil onda ama fazla mı mantıksal?ve o da şimdiden kaybetmiş oldugum biri olsada kaybını sabitlememi garantilememi sağlıyacak birinin..

durum böyleyken..
benim kendimde olmam lazım
kendimde olmam
için önce kendime iyilik yapmam lazım
herşey ben de saklı
herşey bana bağlı
kendi hayatımın kilit noktası gene benim
bu iyi bir şey sanırım..
pek çok kişi bu lükse sahip değil..
kendi adına karar verme lüksüne..

neyse konudan uzaklaşmadan gene dönelim
çok az iyilik gördüm diyordum ama
çoğu zmaan dediğim gibi olmuş la ölmüşe çare yok..
iyiliklerim yanlarına kar kalsın kötülük gördüklerimin
ben o "iyilik"leri yaparken zevk duydum eğlendim
benim sayemde kazandıklarıda yanına kar kalsın..
bana bir faydası yoktu zaten..
..

bir de iyi olmak konusu var
iyi hissetmek..
bu haftasonu iyi hissettim
biriyle arkadaş oldum
dertlerimi anlattım
onunkileri dinledim
karşılıklı rakı içtim
beraber denize girdim
taş sektirmeyi öğrendim!
.)
arabayı yolun kıyısına çekti
indik kaputa oturdum
uçsuz bucaksız bir deniz
maviliğinin gözlerime bulaştığını hissettim resmen
bir anda ikimizinde gözleri o deniz kadar derin baktı manzaraya
ikimizinde aklında başka yerler ,başka şeyler ,başka kişiler..
planlarımdan bahsettim yeni arkadaşıma
çoğuna güldük beraber
bazılarına takma kafana dedi..
anılarını dinledim
her taş her koy her gökyüzündeki anısını dinledim
güzeldi..
bir diğer gün bindik arabaya uzak bir koya gittik
giderken dağlar çok güzeldi
kendimi bu yaz çok hissettiğim gibi küçücük hissettim gene
kemerini tak dedi
gülümsedim
hoşuma gitti
gene dağlara daldım
dağın eteğinde boş bir ev
yarım kalmış
küçücük o da
aklım olasılıklara gitti, orada yaşıyanlara, yaşamayanlara, yaşamış olabileceklere gitti aklım
gittim geldim..
güzeldi..
güzel güzel giyindim
bol bol denize daldım gittim
gene mermer bir gökyüzünde ,ama bu sefer boguculuktan uzak ve yer yer yol vermiş güneşin altın mızraklarına yere saplanmaları için,
tavşanlar yakaladım
ve elma şekerleri
artık beni takip etmiyordu.

mezarlığa gittik.
oturduk şarap içtik can suyuyla sohbet ettik..
özendik..

ben bu yaz..ben bu yıl..
ben bu ..
iyiydim ya..
iyi davrandım
doğru söyledim
saf kaldım..
marazları da yemişim..
olmuş la ölmüşe çare yok.
bu haftasonu ise
kesinlikle
iyi hissettim..

dml
30.09.08

Hiç yorum yok: