16 Ekim 2008 Perşembe

nights in rodanthe


dün d&r sağolsun davetiyesiyle Nights in Rodanthe(sevgi fırtınası) isimli güzide filmin ön gösterimine gittim ama açıkcası bence başrollerinde richard gere ve diane lane in oynadıgı ve yılın en romantik filmi gibi iddalı bir de yorum topluluğuyla gösterime girmeye hazırlanan bir film için oldukça başarısızdı..
böylesi başarılı oyuncuların bu kadar abartılı gerçek dışı rol yapması üçüncü sınıf filmlere bile taş çıkartıyordu.elini ayağını nereye koyacağını bilemeyen lane ve devamlı bir ken edasıyla gergin bir şekilde ortalıkta dolanan gere ve onun duygusal iniş çıkışlarının abartılı ama çok abartılı aksedilmesi.
hani çok insafsız yorumlamamak için acaba yönetmenin amacı bu mu dedim ilk başta
ama yok yani olamaz öyleyse bile abartılı tiyatral replikler gerektiren bir film değil bence öyle olması istendiysede filmin kalanında bu bütünlük yok.
bir de film nicholas sparks ın kitabından uyarlamaymış kitabı okumadım
ama şuan okumayı planlıyorum acaba o da bu kadar kötü bir tat bırakıcak mı diye..
çünkü senaryo desek
sığlık sınırının bile altındaydı, tahmin edilebilir diyaloglar, beklenen gelişmeler, kaçınılmaz son.
görsel efekt ses de kullanalım demiş bir yerden sonra kurgucu
ama sözde romantik filmimizde türkiyede filme ismini veren fırtınınanın dahi senaryoda sadece kıytırık bir gece sürmesi filmin toplamında ise 15 dkyı bulması onunda başarısız oldugunun kanıtı..
Film boyunca ama şu da iyiydi diyebileceğim tek ayrıntılar
mükemmel doğa ve manzara ve tabiki araba çekimleri (bir lastik reklamını aratmıyacak şekilde yol çekimleri)ha tabi bir de gere in yakısıklı oglunu oynayan james franco..)
filmin sonunda iyiki davetiyem varmış dedim ben
çünkü bu filme para verip gelseydim gerçekten üzülürdüm..
dolayısıyla tavsiye etmiyorum.)
eve gelince bu tecrübeyle ilgili aklıma takılan tek şeyin sahildeki ev gerçekten varmı yoksa film için mi yapılmış yada varsa gerçekten otel amaçlı mı kullanılıyor gibi sorular oldugunu görünce yapımın reklamla ilgili amacına ulastıgını farkettim.))
ve internette küçük bir araştırma yaptım

ve bunun sonucunda filmde göz alam mavi panjurların aslında eve ait olmadıgını görmek beni üzdü.rodanthe sahilindeki bu enteresan sahil evinde (bana göre rüzgarlı bir sahil için cesur bir kat sayısı ve yüksekliğine sahip-mimar bakışı:)) ) 2 yıl önce çekilen filmimizin ardından
malesef artan fırtınalar sebebiyle fazla okyanus erozyonuyla karşılaşan yapı şu an kullanılmaz halde ve yıkılıp okyanusa karışmayı bekliyor..
ne yalan söyleyeyim buna üzüldüm
ama zaten o adacıgıda yakında okyanus yutar en azından elimizde dökümanter değerinde bir film var..
film de bir işe yaramış oluyor:P

Hiç yorum yok: