5 Nisan 2010 Pazartesi

isim rehberi

parçalı bulutlu bir haftanın ardından
basbaya fırtınalı bir haftasonu geldi
yelkenimde kocaman bir delik oldu hatta
ben onu tutup bağlamak için bir şeyler aramaya çalışırken
yağmur inadıma inadıma
ucuz türk filmlerindeki yağmur niyetine
o kova kova atılan su öbekleri
gibi yüzümdeydi..
ve sonun da bende her asil kaptan gibi
filikayı indirip kaçmak yerine
(hayalimdeki tekne daha çok güzel bir yat o yüzden filika demek doğru olmaz evet
neyse)
kamaranın üstüne uzanıp dalgalarla
karışık yağmurun beni dövmesine izin verdim
kopuk bez parçası ıslıklar çalarak yüzümü yalıyordu
an be an yaklaşıp güzel yüzümü parçalayacak
bu hikayede böyle bitecekti
derken bir el kolumdan tutup içeri çekti beni
hatta şaşkınlıktan "noluyo be?!" bile demiş olabilirim
belki o da "sus be!!"
sonra kocaman bir iğne çıkardı
iğne o kadar büyüktüki iplik yerine halat geçiriliyordu
deliğinden
yırtık yelkenin iki ucunu birleştirdi ve kocaman
iğneyle dikmeye başladı
dikiş konusundaki beceriksizliği ellerinin
batan iğneden kan revan içinde kalmasından belliydi
ama çabuk olduğu kesindi
dikişini bitirip güzel bir gemici düğümü attı
ve yelkeni sabitleyip içeri geldi
napıyorsun sen dedi sessiz bakarak
olmadı bıraktım bende dedim bende aynı şekilde
olmaz dedi
bırakamazsın
inatlaştım kaşlarımı çattım
Olur!
deniz kızdı bana
kocaman bir dalga vurdu soldan
tökezledim düşer gibi oldum
tuttu beni
her elini bıraktığımda düşecek misin böyle?
düşmüyordum ki ben! tökezledim sadece
gemiyi kıyıya yanaştırdım
güvenli bir açıklıkta demir attım
yüzerek sahile çıktım
inadına botuna binmedim
peşimden geldi
son dedik
öpüştük barıştık
gökyüzü açıldı hemen
kova kova su atmaktan yorulmuş adamlar işi bırakıp gitti
kumsalda uzandık güneşte kuruduk
tek şartım var dedim
söyle dedi
kabul mü? dedim
kabul..bilmeden kabul dedi.
şartımı söyleyince gülümsedi.

yıllar önce bir çocuk evlat edinmiştim
güvenini kazanmıştım
beslemiştim giydirmiştim
sonrada sokağa atmıştım.
bugün bir çocuk evlendirmemin sebebi buydu belki

o uyudu
benim aklıma kediler geldi
kedilerin güvenini kazanıp bırakmak
uyurken baktım yüzüne
bir kabus görüyordu
kaşları çatılmıştı
ona güvenmiyorum dedim içimden

güvenirsem kuyruğuma kız kaçıran bağlar..

Hiç yorum yok: